Ahad, 6 Februari 2011

mengulik kenangan

bkn ku mgungkit kisah lama,sekadar megulik kenangan....
kasih dan syg yg kita semai ketandusaan....
sejak aku d bngku sek aku mgenalinya..
brmula dgn hbgn sebagai adk dan kak,
akhirnya dua hati telah terpaut... aku mmberani kn diri utk myatakn,
aku ingin dia mnjdi teman hidupku...
amat sukar dia mnerima aku kerna umur aku lbih muda dri dia setahun..
tapi akhirnya dia dpt terima aku ketika umor aku 16thn ketika itu..
mulanya hbgn kami sprti tiada apa yg istimewa...aku pkirkn hnya seketika..
lma-kelamaan kami btl2 serius dlm hbungan itu...
aku brsyukur kerna dia telah mmhami driku...
dan dpt terima aku seadanya...
hari2 yg di tempui dgn penuh cabaran...
namun aku tabah mghadapinya
stiap kli egonya megalahi aku...
aku cuba sdya upya untuk mmpertahankn hbgn itu...
aku byk mghabiskn wktu bsmanya..
dia mmhami aku..setiap masalh aku dia mndgar dgn setia..
ssh,senang kami brsma..meredah hujan dan panas...
dia tidak pernah merugut wlau aku bt dia trsiksa..
dia sggup brjga ribakn aku tidor,ktika dlm ksejukn mlm..
d ketepian pntai,ombk mmukul pntai mnanti hri siang..ktanya xapa...
byak sgt kenangan aku dan dia...
dri aku mgnalinya...byk kngn yg kmi ukir..
smua itu xdpt aku lupakn...
dia suka sgt pergi bjln2 klu ada cuti pnjang..
aku xjemu bw dia pergi mna2 yg dia mahukn...
indah sgt wktu itu...
pejam celik,hampir 4thn kami brsama..
msuk thun ke-4 aku mla mrsakn kmi dah x shluan lg..
aku tetap bsbar dgn krenahnya aku ikt sja..
aku cb prtahn kn hbgn itu kerna aku rsa,
xptt aku mglah,aku xnk sia2kn setiap prgrbanan..
hari brgnti hari...brlalu...
smkin lma hbgn kmi,smkin rengang...
aku semakin lemah untuk mmpertahan kn nya,
andai hnya aku sorg yg cuba sdaya-upaya...
akhirnya aku tewas jga...aku trpkse lpaskn ia pergi..
demi kbhgian yg dia mhukn...
wlau perik aku hndk mnerimanya..
tapi apa dya ku untuk mlwan takdir??
aku psrah mnerima suratn ilahi...
kami sma2 bt keputusan,bawa hluan masing2..
stelah hbgn itu brusia 5thn 4bulan 10hari...
aku xmmpu lpakn apa trjdi...
AKU TERPAKSA DEMI KEBAHAGIANMU....
PERGILAH SAYANG...
AKU BKN LAGI TERBAIK UNTUKMU...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...